T.L Kliniken

Kroppsterapi

Jag erbjuder en bred variation av behandlingar, alla med målet att du ska må och känna dig bättre. Med hjälp av mina behandlingar kan Ni stimulera Ert immunförsvar eller hjälpa kroppen att läka sig själv. Det kostar mycket att vara sjuk; både privat och för företag.

Jag kan hjälpa Er att förhindra sjukdomar och stärka hälsan så att Ni bättre klarar av påfrestningar. Det är ett kostnadseffektivt alternativ till sjukvård.

”Den tid du ägnar åt friskvård idag slipper du ägna åt sjukdom imorgon.”

Våra behandlingar

Akupunktur med laser

Att behandlas med laser- akupunktur istället för nålar är uppskattat av många klienter. Äter du blodtunnande medicin eller är du nålrädd är denna behandling perfekt. Jag använder laserakupunktur som behandlingsmetod istället för nålar.

Medicinsk laser.

Lokal behandling med laser är mycket effektivt på en inflammatorisk process som tex, tennisarmbåge, hälsporre, muskelinflammationer, artros, muskelbristningar mm. Även besvär som herpes, bältros, eksem och svårläkta sår går bra att behandla med terapeutisk laser.

ZONTERAPI

Zonterapi är en naturlig behandlingsmetod för att hjälpa kroppen att läka sig själv. Zonterapi kallas även reflexologi och stimulerar kroppen till självläkning via tryck på olika reflexpunkter. Framförallt tryck på fötterna, men även händer, ansikte och öron. Terapi formen anses vara en av världens äldsta och den är väl etablerad.

Zonterapi är helande och utrensande, den frigör djupliggande spänningar. Denna terapiform passar för dig som är utbränd, lider av huvudvärk eller smärtor. Många som söker sig hit lider av stress från det moderna samhället och vill uppleva den inre harmonin som skapas under en behandling.

Ansiktszonterapi

Hälsa och skönhet kommer verkligen inifrån. Ansiktet avspeglar hur vi mår i resten av kroppen. Genom att behandla ansiktet med tryck på olika zoner och punkter förbättras dels cirkulationen lokalt i ansiktet, dels aktiveras motsvarande organ i andra delar av kroppen. Effekten blir ett fräschare utseende och även förbättrad hälsa över huvud taget. Även om syftet med behandlingen är att i första hand stimulera meridianer, centrala nervsystemet och blodcirkulationen, påverkar ansiktszonterapin ansiktet så att man också blir vackrare.

Kraniosakralterapi (KST)

En kraniosakralbehandling innebär att man genom att placera händerna på klienten för att känna in de kraniosakrala rörelserna. Genom långsamma och lätta tryck på olika punkter runt halskotor, huvud, och ländrygg återställs balansen mellan spinalvätskans och blodets puls. Behandlingen har sitt ursprung inom osteopatin. ”Kraniosakralterapi är en mjuk och avslappnande behandling.” Denna behandling lämpar sig till dig som vill behandla och lindra bland annat psykisk stress, nack- och ryggbesvär, migrän och kronisk smärttillstånd såsom fibromyalgi.

ekologisk ansiktsbehandling

Jag utför ekologisk ansiktsbehandling, som inkluderar rengöring, peeling, ansiktsmask, ansiktsmassage.

Kompletera gärna denna behandling med en ansiktszonterapi.

Har du ett friskvårdsbidrag som ligger och förblir oanvänt? Du vet väl att du kan använda det hos oss? Vi tar emot friskvårdskuponger från wellness och ActiWay.

öppettider

• Måndag - Torsdag: 10.00 - 18.00